21 Ekim 2009 Çarşamba

BAL ' IN FAYDALARI ve TAM TAHILLI BUĞDAY EKMEĞİ







Ne kadar güzel bir icattır şu Ekmek yapma makinesi... Malzemeleri koyuyorsun o sana sıcacık mis gibi bir ekmeği sunuveriyor... Çeşit çeşit doğal ekmekler... Hele o sıcacık ekmeğin üzerine sürülmüş tereyağ ve bal... Gelde yeme... Bende bu sefer 7 tahıllı Ekmek yaptım. Marketlerde hazır olarak satılıyor bu karışımlar. Balın faydalarını bilirdimde bu kadar fazla olduğunu ummuyordum. Biraz internette araştırma yaptım ve bazılarını sizinle paylaşmak istedim. Kaynak ise bu linkte.

  • Bal, vitamin, mineral, aminoasit ve enzimler gibi pek çok yaşamsal madde içermektedir.

  • Bal, temel karbonhidratların kaynağıdır. İçeriğinde yaklaşık %17 su, %82 karbonhidrat ve % 1 oranında da proteinler, aminoasitler, vitaminler ve mineraller bulunur.

  • Bir yemek kaşığı bal, 64 cal enerji sağlayarak kaslar için yakıt görevi yapmaktadır.

  • Bitkilerin nektarlarından elde edildiği için, onların şifa veren pek çok özelliğini taşımaktadır.

  • Balın antimikrobiyal ve antifungal etkisi sayesinde yaraları dezenfekte ettiği, bakteri ve mantar gelişimini önlediği, çeşitli çalışmalar ile gösterilmiştir.

  • Balın bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği, yara ve iltihapların iyileşmesinde olumlu etkiye sahip olduğu bilinmektedir.

  • Balın antioksidan aktivitesi gösteren maddeler içerdiği de bilinmektedir. Bal, yapısındaki tokoferol, askorbikasit, flavonoidler ve diğer fenolik maddeler nedeniyle antioksidatif etkiye sahiptir.

  • Yapılan araştırmalarda balın, mide-bağırsak sistemi üzerinde düzenleyici etki gösterdiği belirtilmiştir.

  • Cilt üzerindeki olumlu etkilerinden dolayı pek çok kozmetik ürünün içeriğinde de bulunmaktadır.

5 yorum:

  1. Merhaba. Ekmeğin nefis görünüyor, ellerine sağlık. Sinangil firmasının gönderdiği paketten çıkan tahıl ekmeği karışımını ilk fırsatta ben de deneyeceğim. Balın faydalarını bizlere hatırlattığın için de teşekkür ederim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben almadım ekmek makinası biliyomusun.Çok mu güzel diosun,alsammı :) Ellerine sağlık nefis görünüyor.Balı da çok severim zaten.Kızarmış ekmek üzerine tereyağ ve bal.Off daha ne olsun :)Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  3. Nerelerdeydin. Tam bir yaz tatili arası oldu senin ki :)))
    Emeğine sağlık. Öptüm seni

    YanıtlaSil
  4. ekmek makinesi süper bir icat gerçekten.ekmeğin misss gibi olmuş sedefçiğim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil