21 Ekim 2009 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASÜLYE



Uzun çama ok uzunnnnnn zamandan sonra yine bloğuma birşeyler eklemenin zamanı geldi. Yazın enerjisindenmi yoksa koşuşturmadanmı bilmiyorum ama ya yapılan yemeklerin fotoğrafları olmadı, yada fotoğrafları varsa bile elim erip te yazamadım.

Yazın vazgeçilmez ve her mutfakta pişen sebzezi zeytinyağlı fasülyem ile sizleri tanıştırmak isterim. Biz kıymalısınıda çok severiz. Yanına bol domatesli bir pilav ve cacık ile....

"Fasülye pişirmekte de ne var" derler hep ama ben çok nadir güzelini yemişimdir başka mutfaklarda. Tencerede saatlerce bol su ile pişirilmiş ve kararmış, toprak toprak kokan Taze fasülyeden nefret ederim.

Malzemelerimiz:

- 1/2 kg ayıklanmış taze fasülye (ananem bıçakla ayıklama kararır desede ben o yöntemi kullanmadım)
- 2 adet küp küp doğranmış ortaboy domates
- 1 adet küp küp doğranmış ortaboy soğan
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 1 çay bardağı sıcak su
- tuz, şeker

Hazırlanışı:

Zeytinyağ ile soğanlarımızı ve domatesimizi biraz sarartalım. Ama Diğer yemekler gibi çok kavurmayalım. Daha sonra fasülye, tuz ve şekerimizi ilave ederek sıcak suyumuzu katalım. Düdüklü tencerede ortalama 15 dk. pişirelim. Servis tabağına almak için Fasülyemiz iyice soğuduktan sonra kapağını açalımki kararmasın.

Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Canım şükür kavuşturana nerelerdesin.İnşallah önemli bir şey yoktur merak ettim.Fasülyen süper ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Ablacım önemli birşey yok... Ama dediğim gibi biraz tembellik benimki. Ama özleşim bloğumu... Ama ben sizleri hep takip ediyor ve imrenmiyorda değildim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil