20 Mart 2009 Cuma

SEBZELİ BULGUR PİLAVI

Dün akşam Ne zamandır yapmadığım ve tadını çok sevdiğim italyan usulü tavuk yapacaktım. Ama zaten Yapacağım tavukta beyaz renkli olcağından yanına Sebzeli bulgur pilavı yapmayı tercih ettim. Sebzeli bulgur pilavı hem çok besleyicili hem de çok ama çok lezzetli. Aslında evinizde bulunan sebzeleri kullanabilirsiniz. Ben dolabımdakileri değerlendirmek istedim.
Malzemeler:

1 su bardağı Pilavlık bulgur (benim adana bölgesinden gelen bulgurum vardı)
3 su bardağı sıcak su
1 orta boy soğan (küp küp doranmış)
1 adet rendelenmiş havuç
1 adet küp küp doğranmış patates
1/2 adet küçük doğranmış pırasa
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı tereyağ
1 fincan kadar zeytin yağ (biz pilavları çok yağlı tercih etmiyoruz)
2 tatlı kaşığı nane
yenibahar, karabiber, tuz (kendi damak zevkinize göre oranları ayarlayabilirsiniz)
Hazırlanışı:
Öncelikle soğan ve pırasaları yağda kavuruyoruz. Daha sonra havuç ve patatesleride ekleyerek biraz kavuruyoruz. Salçalarımızı ekliyoruz. Bulgurlarımızı da ekleyerek sıcak suyumuzu döküyoruz. Tüm baharatları ekledikten sonra ocağımızı altını kısıyoruz. Suyunu çekene kadar pişirip demlemeye bırakıyoruz. İsterseniz domates ve biberde kullanabilirsiniz. Ancak ben tercih etmedim kış mevsiminde. Yazın tabiki yanında bol naneli ve derotlu bir cacık daha da güzel gider. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder