26 Aralık 2008 Cuma

Mantar ve Havuç'lu Tavuk Baget




Biz mantarı ve Mantarın olduğu her yemeği çok seviyoruz. Bu nedenlede tariflerimde sık sık kullanacağım. Malzemeler çok basit ancak çok lezetli bir yemek.
Malzemeler:
1 paket tavuk baget (içinde 6 tane var)
1 paket kültür mantarı
2 adet ince orta boy havuç
3 diş sarımsak (birkaç parçaya bölünmüş)
Domates püresi yada domates suyu
Mısırözü yağı, tuz, karabiber, kırmızı biber,
biberiye
Bazen köride ilave ediyorum ben tavuğa çok yakıştırdığım için.
Yaz mevsimindede kırmızı yağ (kışın kış sebzelerini tüketmeyi tercih ediyorum)biberide ekliyorum.

Bir tavada mısırözü yağı ile sırasıyla sarımsakları havucu ve mantarı kavuruyoruz. Önce kendi sularını bırakıp çekecekler. Ben harlı ateşte yapıyorum ve mutlaka mantar ve havuçlarımı limonlu-sirkeli suda bekletmiş oluyorum öncesinde. Daha sonra tuzumu ve baharatlarımı ekliyorum. İyice kavrulduktan sonra başka bir tencere yada tavada bagetlerimi az mısırözü yağı ile penleşinceye kadar alt üst ederek kızarmalarını sağlıyorum. Üzerine sulandırılmış domates püremi yada domates suyumu (marketlerde %100 katkısız olanları tercih ediyorum) ekleyerek biraz çekmesini bekliyorum. Son olarakta sebzelerimi ekleyip sıcak suyumu ekliyorum ve kısık ateşte zaten biraz pişmiş olan tavuklarımın pişmelerini sağlıyorum. Önemli olan bura ekleyeceğiniz suyun miktarı. Çok koymamaya ve çok sulu bir yemek olmamasına dikkat etmelisiniz. Aslında bir yemeğin içindeki malzemelerin tadına tam olarak varmak istiyorsanız yemekleriniz mutlaka az su ile kapağı hiç açılmadan pişirmeye dikkat edin.
Bu tarifi Çok beğeneceğinizden eminim.
Afiyet olsun.

1 yorum: