23 Aralık 2008 Salı

Kadınbudu Köfte

Oğlumun en çok sevdiği yemekler arasında köfte ilk sırada sanırım. Bende onun için sevdiği yemekleri, yada onun için faydalı olabileceğini düşündüğüm yemekleri yapmaya çalışıyorum. Kadınbudu köftenin malzemeleri:

500 gr. Kıyma
1 iri soğan (ince kıyılmış )
1 çay bardağı pirinç ( haşlanmış )
3 yumurta
½ su bardağı un
1 su bardağı sıvıyağı Karabiber Tuz


1 kaşık yağda soğanı ve kıymanın yarısını kavurup ılıtın. Ben çok yağlı olmayan kıymayı tercih ediyorum. Haşlanmış pirinci, tuzu, karabiberi ve kalan çiğ kıymayı da ekleyip 1 yumurta kırarak iyice yoğurun.Arzuya göre içine maydanoz eklerseniz daha da lezzetli olur. Hazırladığınız köfte harcından ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elde yassı köfteler yapın. bu ölçülerle orta büyüklükte 22 adet köfte çıkabiliyor. 2 yumurtayı iyice çırpın. Köfteleri önce una sonra çırpılmış yumurtaya bulayarak yağda kızartın. Kağıt havlu üzerine çıkarıp yağı alınmış köfteleri servis tabağına dizin. KAdınbudu köftenin yanına ben patates kızartmasını çok yakıştırıyorum. Pilav zaten Köftenin içinde pirinç olduğu için pek hoş kaçmıyor.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder