11 Mayıs 2009 Pazartesi

BAYATLAMAYAN POĞAÇA

Pazar sabahı yapılabilecek pratik bir poğaça tarifi. Çünkü hamuru akşamdan hazırlayıp buzdolabında dinlendirdiğinizde daha iyi bir sonuç alınabiliyor. Ancak ben pazar sabahı poğaça kokusu ile uyanınca hemen kalkıp yaptım ve hamuru ancak 15-20 dk. buzdolabında dinlendirebildim. Hamur dinlenirkende patatesli ve maydonozlu bir iç hazırlamaya vaktim oldu. Pazar sabahı kahvaltıda anneler gününü kutlamak için annemlere de gideceğimizden hoş bir süpriz oldu benim poğaçalar.

Malzemeler:

1 paket margarin (oda sıcaklığında)
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 bardak yoğurt
yarım çay bardağı sirke
1 adet yumurta; akı içine, sarısı üzerine
1 paket kabartma tozu
tuz
Alırı kadar un

Hazırlanışı:

Un hariç tüm malzemeyi karıştırarak, unumuzu yavaş yavaş ekleyip yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamına yakın bir hamur elde ediyoruz. Çünkü hamuru biraz buzdolabında beklettiğinizde kullanılan margarin donmuş ve hamur kendiliğinden kulak memesi kıvamına ulaşıyor. Fazla un kullanmak sert bir poğaça elde etmenizi sağlıyor.
Ben içi için haşlanmış patates, maydanoz, kırmızı biber, karabiber den oluşan bir karışım kullandım. Ama siz istediğiniz şekilde hazırlayabilrsiniz. Şekil verip 180°C de üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

İsterseniz hazırladığınız poğaçaları derin dondurucuda da uzun süre saklayabilirsiniz. Yada pişirdikten sonrada aynı işlemi yapabilirsiniz. Sadece servis etmeden önce micro dalga fırında yada düşük derecede fırında poğaçalarınızı ısıtmalısınız.
Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. bu güzellik bayatlamaya bırakılmadan biter:-) ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. selam ,bir sorum var bir bardak yogurt su bardagimi,cay bardagimi onu anlayamadim sevgilerle

    YanıtlaSil